Wednesday, May 7, 2008

RAJA PETRA YANG GILA DAN MENCARI PUBLISITI MURAHAN




Pada 25 April, Raja Petra menyiarkan satu artkel bertajuk 'Let's send the Altantuya murderers to hell' dalam blognya, Malaysia Today. Artikel itu mengaitkan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor dalam kes berprofail tinggi itu.


Najib kemudiannya menafikan perkara itu melalui setiausaha akhbarnya, Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad. Rosmah juga telah menafikan dakwaan terhadapnya itu.Kesan daripada itu beliau didakwa mengikut Seksyen 4(1)(c) Akta Hasutan kerana menyiarkan artikel berunsur hasutan pada 25 April dalam Malaysia Today.Salah seorang peguambela William Leong, Raja Petra meminta rakyat negara ini yang menyokong prinsip demokrasi agar menyumbang RM1 setiap seorang bagi menjelaskan ikat jamin tersebut.


Apa yang menggelikan hati sekarang ialah Raja Petra meminta rakyat menyumbang untuknya.Sudahlah menulis secara berbohong. Berbohong dengan rakyat kemudian minta rakyat menderma untuknya. Tapi Mutiara Melayu tidak terkejut kerana ada juga orang Islam yang akan menyumbang untuk kerja-kerja pembohongan ini. Nanti dapat pahala sedekah untuk orang yang memfitnah. Ahli PAS tak perlu risau kerana masuk PAS pun dah bererti masuk syurga. Jadi menderma untuk pembohongan pun akan masuk syurga dan dikira sebagai amal ukhrawi.


Kita boleh mengambil ikhtibar dalam kes artikelnya mengenai Naib Canselor Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr. Nordin Kardi bertajuk ‘Dato Dr. Nordin Kardi Ciplak Karya Saya? .Dalam kes itu Mahkamah Tinggi Alor Setar mengarahkan Raja petra membaya RM2 juta. Dari keputusan mahkamah itu nyata dia bersalah.Namun Raja Petra dengan penuh bangga menulis cerita dia buang semua surat saman peguam dalam tong sampah dan sanggup diistihar bangkrap dari membayar RM2 juta itu.Bagi pembangkang sekiranya kawan mereka kalah di mahkamah mereka kata mahkamah tidak adil.Sekiranya kawan mereka menang, mereka kata "lihatlah bahawa kami benar". Inilah realiti Malaysia hari ini

Posted by MUTIARA MELAYU PULAU PINANG